Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky poskytovania platených služieb na portáli Hlavne správy (www.hlavnesrpavy.sk) a Blog Hlavné správy (www.blog.hlavnespravy.sk)1. Všeobecné informácie
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky pre dodanie digitálnych služieb Hlavných správ formou predplatného (ďalej len „všeobecné podmienky“) upravujú právne vzťahy medzi zákazníkom na jednej strane a poskytovateľom služieb, spoločnosťou Heuréka Evolution, s.r.o., so sídlom Šoltésovej 9, 040 01 Košice, IČO: 36191183, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Košice I, Oddiel: Sro, Vložka č.: 10964/V, DIČ: 2021473663, IČ DPH: SK2021473663, e-mail: hlavnespravy@hlavnespravy.sk, ktorá je prevádzkovateľom spravodajského portálu Hlavné správy na internetovej adrese www.hlavnespravy.sk a Blogu Hlavných správ na internetovej adrese www.blog.hlavnespravy.sk (ďalej len „poskytovateľ“), na druhej strane.
1.2. Digitálne služby Hlavné správy Predplatné poskytované prostredníctvom informačno-technických prostriedkov poskytovateľa umožňujú zákazníkovi po zaplatení poplatku zvýhodnený prístup k informačnému obsahu poskytovateľa publikovanému na spravodajskom portáli www.hlavnespravy.sk, najmä k spravodajským článkom, komentárom, videám a fotografiám, a poskytujú ďalšie výhody v súlade s týmito všeobecnými podmienkami. Využívanie digitálnych služieb Hlavné správy Predplatné je podmienené registráciou zákazníka na portáli www.hlavnespravy.sk.
1.3. Tieto všeobecné podmienky sú návrhom na uzatvorenie zmluvy s potenciálnym zákazníkom. Pristúpenie k týmto všeobecným podmienkam v rámci registrácie zákazníka sa považuje za prijatie návrhu na uzatvorenie zmluvy o poskytovaní digitálnych služieb Hlavné správy Predplatné. Niektoré digitálne služby Hlavných správ sú spoplatnené.
1.4. Zákazníkom pre účely týchto všeobecných podmienok sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá sa registruje na portáli www.hlavnespravy.sk za účelom využívania digitálnych služieb Hlavné správy Predplatné a uhradí predplatné.
1.5. Zmluva o poskytovaní digitálnych služieb Hlavné správy Predplatné je uzatvorená pristúpením k týmto všeobecným podmienkam a uzatvára sa na dobu neurčitú.
1.6. Pred pristúpením k týmto všeobecným podmienkam je zákazník povinný oboznámiť sa dôkladne s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.
2. Poskytovanie digitálnych služieb Hlavné správy Predplatné a registrácia zákazníka
2.1 Digitálne služby Hlavné správy Predplatné obsahujú:
• neobmedzený prístup na obsah publikovaný na spravodajskom portáli Hlavné správy, bez prekrytia (služba predplatného a nižšie služby s ňou spojené),
• doručovanie špeciálneho newslettera s výberom najdôležitejších aktuálnych udalostí,
• možnosť spravovať svoje údaje v rámci používateľského účtu, nastavovať preferencie a využívať ďalšie aktuálne možnosti nastavenia svojho používateľského účtu,
• možnosť získania ďalších výhod:
− iné výhody podľa aktuálnej ponuky poskytovateľa, o ktorých bude zákazník priebežne informovaný.
2.2 Dodávanie digitálnych služieb Hlavné správy Predplatné je podmienené registráciou zákazníka a
uhradením poplatku za poskytovanie služieb prostredníctvom platby platobnou kartou, platbou cez účet alebo inými stanovenými spôsobmi. Služba predplatného bude zákazníkovi aktivovaná pri uhradení služby cez platbu platobnou kartou okamihom doručenia e-mailu, obsahom ktorého je potvrdenie o úhrade poplatku. Doručením takéhoto potvrdenia začína zákazníkovi plynúť zvolené predplatené obdobie. Pre riadne využívanie služieb musí byť zákazník prihlásený do svojho používateľského účtu na webstránke www.hlavnespravy.sk
2.3 V procese registrácie je zákazník vyzvaný na zadanie prihlasovacieho mena a e-mailovej adresy a na vyjadrenie súhlasu s týmito všeobecnými podmienkami. Zákazník môže kedykoľvek zmeniť heslo k svojmu používateľskému účtu.
2.4 Zákazník je povinný uchovávať svoje prístupové údaje do svojho používateľského účtu
v bezpečí.
2.5 Zákazník odsúhlasením všeobecných podmienok a uhradením poplatku prostredníctvom platby platobnou kartou alebo iným poskytovateľom stanoveným spôsobom, zároveň vyjadruje súhlas so začatím poskytovania elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči aj pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy (14 dní odo dňa začatia poskytovania služby Hlavné správy Predplatné). V zmysle § 7 ods. 6 písm. l) Zákona č. 102/2014 Z.z. udelením tohto súhlasu zákazník stráca právo na odstúpenie od zmluvy. Vyjadrením súhlasu so začatím poskytovania služby Hlavné správy Predplatné pred uplynutím lehoty na odstúpenie, zákazník stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
2.6 Jedno predplatné digitálnej služby Hlavné správy Predplatné je určené pre jedného zákazníka. Zákazník je oprávnený v jednom momente využívať digitálnu službu Hlavné správy Predplatné maximálne prostredníctvom troch prehliadačov.
2.7 Registrovaný zákazník, ktorý nemá aktuálne uhradený poplatok za využívanie digitálnych služieb Hlavné správy Predplatné je oprávnený kedykoľvek vstupovať do svojho používateľského účtu a upravovať zadané údaje alebo zvolené preferencie v rámci svojho používateľského účtu. V prípade, ak registrovaný zákazník nepoužíva svoj používateľský účet dlhšie ako 365 dní, poskytovateľ je oprávnený vymazať používateľský účet zákazníka.
3. Cena a platobné podmienky
3.1 Celková cena služieb Hlavné správy Predplatné je tvorená základnou časťou ceny služieb a prídavnou časťou ceny. Prídavná časť ceny Hlavné správy Predplatné je dobrovoľná, je na uvážení zákazníka, či v procese výberu služieb a periodicity platieb za služby, pridá prídavnú časť ceny do celkovej ceny služieb Hlavné správy Predplatné. O celkovej cene služieb Hlavné správy Predplatné je zákazník vždy informovaný pred potvrdením objednávky služieb Hlavné správy Predplatné. Všetky ceny sú uvádzané v eurách a vrátane DPH. Úhrada ceny služieb Hlavné správy Predplatné je možná prostredníctvom platby kartou a inými poskytovateľom zverejnenými spôsobmi.
3.2 Zákazník súhlasí s vystavovaním elektronickej faktúry pri dodaní služby predplatného, a
s tým, aby poskytovateľ doručoval elektronickú faktúru pri dodaní služby predplatného do
jeho používateľského účtu.
4. Ukončenie poskytovania služby predplatného objednanej prostredníctvom platby kartou
4.1 Ak zákazník neobnoví predplatné, k zániku služby predplatného dôjde ku dňu skončenia predplateného obdobia.
4.2 Úhrady za predplatné služby Hlavné správy Predplatné sa realizujú výlučne prostredníctvom bezpečných platobných rozhraní tretích strán systémov špecializovaných poskytovateľov platobných služieb.
5. Zodpovednosť za vady a uplatnenie reklamácie
5.1 Poskytovateľ zodpovedá, že služba Hlavné správy Predplatné bude poskytovaná riadne a včas, v štandardnej kvalite zodpovedajúcej povahe rovnakých alebo porovnateľných služieb. V prípade výskytu vád poskytovanej služby, za ktoré nesie zodpovednosť poskytovateľ, je poskytovateľ povinný tieto vady bezodkladne odstrániť alebo zabezpečiť ich odstránenie.
5.2 Zákazník je oprávnený vady služby reklamovať oznámením vád poskytovateľovi bez zbytočného odkladu, odkedy vady zistil, najneskôr však do 7 kalendárnych dní od ich zistenia písomne, emailom alebo telefonicky na linke zákazníckej podpory.
5.3 Telefonicky je možné reklamáciu uplatniť na tel. čísle: 0905 717 117. Písomnú reklamáciu môže zákazník doručiť e-mailom na adresu: hlavnespravy@hlavnespravy.sk alebo poštovou zásielkou na adresu sídla poskytovateľa Heuréka Evolution, s.r.o., so sídlom Šoltésovej 9, 040 01 Košice, Slovenská Republika, s označením „Hlavné správy Predplatné“ na obálke. Reklamácia musí obsahovať konkrétny popis reklamovanej skutočnosti (vady), čas výskytu vady, kód používateľa a ďalšie identifikačné údaje potrebné na stotožnenie používateľa s jeho kontom v rámci elektronického systému Hlavných správ. Za účelom autentifikácie zákazníka, môže byť zákazníkovi zaslaný kód vo verifikačnom e-maily, ktorý je zákazník následne povinný zadať pri uplatnení reklamácie alebo oznámiť po uplatnení reklamácie.
5.4 Poskytovateľ je povinný vhodným spôsobom potvrdiť zákazníkovi prijatie reklamácie a každú reklamáciu preveriť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia reklamácie a informovať zákazníka o vybavení reklamácie.
5.5 V prípade uznanej reklamácie je poskytovateľ povinný, ak je to technicky možné, odstrániť reklamovanú vadu na vlastné náklady a kompenzovať zákazníkovi náklady vynaložené na službu za obdobie, počas ktorého nemohol službu z dôvodu vady využívať. Poskytovateľ na základe vlastného uváženia poskytne zákazníkovi kompenzáciu formou náhradného plnenia alebo poskytnutím zľavy vo forme predĺženia predplatného, prípadne iným spôsobom, ktorý je vzhľadom na charakter poskytovanej služby vhodný a účelný.
5.6 Ak zákazník nie je spokojný so spôsobom vybavenia jeho reklamácie, má právo odstúpiť od zmluvy o predplatnom služby Hlavné správy Predplatné.
5.7 Poskytovateľ je oprávnený z dôvodu plánovaných zmien alebo zlepšenia kvality služieb vykonávať zmeny vo svojom operačnom systéme, a za tým účelom dočasne pozastaviť poskytovanie služby, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia.
5.8 Poskytovateľ je povinný, ak to umožňujú okolnosti, vopred v primeranej lehote, informovať zákazníka o dočasnom pozastavení poskytovania služieb z dôvodu bezpečnosti, rozhodnutia príslušného orgánu alebo súdu, vykonávania opráv alebo udržiavacích prác, prípadne iných dôležitých dôvodoch, ktoré si vyžadujú dočasné pozastavenie poskytovania služby, s uvedením predpokladanej doby pozastavenia poskytovania služby.
5.9 Poskytovateľ nezodpovedá za výskyt vád spôsobený výpadkom služieb, ktorý nezavinil, najmä v prípade, ak výpadok bol zapríčinený mimoriadnymi okolnosťami, ktoré poskytovateľ nemohol vopred predvídať, ani im účinne zabrániť (tzv. vyššia moc), a ktoré bránia riadnemu dodaniu služby.
5.10 Poskytovateľ rovnako nezodpovedá za obmedzenie prístupu k predplatenej digitálnej službe spôsobené nesprávnou manipuláciu, poruchou alebo technickými vlastnosťami zariadenia používaného zákazníkom na prístup k službe.
6. Spracovanie a ochrana osobných údajov
6.1 Poskytovateľ týmto oznamuje zákazníkovi, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“), poskytovateľ ako prevádzkovateľ informačného systému bude v procese uzatvárania zmluvy spracúvať osobné údaje zákazníka bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov zákazníka bude vykonávané poskytovateľom resp. jeho subdodávateľom v rámci zmluvného vzťahu so zákazníkom a spracúvanie osobných údajov zákazníka je nevyhnutné na plnenie zmluvy, v ktorej vystupuje poskytovateľ ako jedna zo zmluvných strán.
6.2 Poskytovateľ bude spracúvať osobné údaje zákazníka výlučne na účely plnenia záväzkov zo zmluvy o poskytovaní digitálnych služieb Hlavné správy Predplatné, a to najmä pri vytvorení používateľského účtu nevyhnutného k využívaniu služby predplatného, identifikácii platby za službu, aktivácii a deaktivácii služby, kontaktovaní a informovaní zákazníka ako aj pri vybavovaní podnetov a reklamácií zákazníka, podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) nariadenia GDPR a v súlade so Zásadami ochrany osobných údajov prevádzkovateľa. Spracovanie osobných údajov je nevyhnutné tiež k uskutočneniu potrebných účtovných operácií súvisiacich s poskytovaním služby.
6.3 Poskytovateľ vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto všeobecných podmienkach, bude osobné údaje zákazníka získavať vždy oddelene, na adekvátnom právnom základe, a zároveň zabezpečí, že sa tieto osobné údaje budú spracúvať a využívať výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účely plnenia zmluvy.
6.4 Poskytovateľ je oprávnený spracúvať vo svojom informačnom systéme osobné údaje poskytnuté zákazníkom na účely súvisiace s realizáciou zmluvného vzťahu medzi poskytovateľom a zákazníkom počas doby trvania účelu spracúvania osobných údajov, t.j. po dobu trvania zmluvného vzťahu so zákazníkom a následne počas doby, pokiaľ trvá povinnosť poskytovateľa viesť a uchovávať údaje z účtovných a iných zákonných evidencií ustanovená všeobecne záväznými platnými právnymi predpismi.
6.5 Poskytovateľ prijal vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť predplatiteľovi všetky informácie týkajúce sa spracúvania a bezpečnosti osobných údajov poskytovateľom, ako aj uplatňovania práv dotknutej osoby v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované v Informačnom memorande GDPR poskytovateľa, ktoré je zverejnené na webstránke www.hlavnespravy.sk, v podsekcii GDPR. Poskytovateľ poskytne informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými prostriedkami.
6.6 Poskytovateľ informuje zákazníka, že všetky správy (vrátane telefónnych hovorov) a údaje v nich obsiahnuté, ktoré zákazník komunikuje s poskytovateľom prostredníctvom verejne dostupnej služby elektronických komunikácii, môžu byť poskytovateľom monitorované výhradne za účelom záznamu vnútornej kontroly poskytovaných služieb a ochrany práv a oprávnených záujmov poskytovateľa alebo tretích osôb.
7. Spoločné a záverečné ustanovenia
7.1 Týmito všeobecnými podmienkami sa riadi poskytovanie predplatených služieb Hlavné správy Predplatné. Všeobecné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke poskytovateľa www.hlavnespravy.sk.
7.2 Ak v týchto všeobecných podmienkach nie je uvedené inak, žiadosť, výpoveď, oznámenie, súhlas alebo akýkoľvek iný právny úkon zákazníka alebo poskytovateľa urobený v písomnej forme sa považuje za doručený druhej strane (príjemcovi), ak bol uskutočnený na adresu príjemcu pre doručovanie uvedenú v týchto všeobecných podmienkach, resp. na adresu, ktorú príslušná strana naposledy písomne oznámila druhej strane. Písomnosť sa považuje za doručenú dňom, v ktorom druhá strana úkon prevzala alebo odmietla prevziať alebo sa uložená zásielka zaslaná na adresu príjemcu vrátila späť odosielateľovi ako nedoručená bez ohľadu na dôvod jej nedoručenia.
7.3 Poskytovateľ je oprávnený na základe zmien príslušných právnych predpisov alebo svojej obchodnej politiky alebo na základe vlastného rozhodnutia zmeniť alebo úplne nahradiť tieto všeobecné podmienky. Zverejnenie nových podmienok zabezpečí poskytovateľ najneskôr v deň nadobudnutia účinnosti zmien.
7.4 Ak zákazník nesúhlasí so zmenou všeobecných podmienok podľa bodu 7.3., je oprávnený v lehote 15 dní od jej uverejnenia ukončiť zmluvu o poskytovaní služby. Zmluva o predplatnom zaniká ku koncu príslušného predplateného obdobia.
7.5 Ak zákazník vo vyššie uvedenej lehote službu nezruší do uplynutia stanovenej lehoty, platí fixná domnienka, že so zmenou všeobecných podmienok súhlasí a vzájomné vzťahy poskytovateľa a zákazníka sa odo dňa účinnosti zmeny riadia zmenenými všeobecnými podmienkami. Na zmluvu o predplatnom uzatvorenú prostredníctvom platby platobnou kartou sa vzťahujú všeobecné podmienky platné v čase objednania služby.
7.6 Právne vzťahy, ktoré vzniknú na základe zmluvy o predplatnom služby Hlavné správy Predplatné, sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, v znení nesk. predpisov, zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, v znení nesk. predpisov a zákona č 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení nesk. predpisov, a ostatných súvisiacich platných právnych predpisov, ktoré sú svojim obsahom a účelom najbližšie obsahu a účelu tejto zmluvy.
7.7 Ak sa niektoré ustanovenie týchto všeobecných podmienok stane z akýchkoľvek dôvodov neplatné alebo neúčinné, nebude to mať vplyv na platnosť a účinnosť ostatných dojednaní, ak zákon neustanovuje inak. Poskytovateľ bez zbytočného odkladu nahradí také ustanovenie novým, platným a účinným tak, aby čo najbližšie sledovalo hospodársky účel a význam pôvodného ustanovenia.
7.8 Orgán dozoru, ktorému podlieha činnosť poskytovateľa v oblasti predaja digitálnych služieb je Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava
V Košiciach, dňa 20.06.2020